11 marca 2024 r. odbył się uroczysty wernisaż zdjęć uczestników 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego, organizowanego przez kawiarnie Green Caffè Nero. Motywem przewodnim konkursu były „Zmysły i uczucia”. Spośród ponad 3300 prac fotograficznych, powstałych podczas fotomaratonu, kuratorzy wystawy wybrali 74 zdjęcia. Niezwykłe fotografie można podziwiać teraz w czterech kawiarniach w Warszawie. Trwają również zapisy do kolejnej edycji fotomaratonu.
W poniedziałek 11 marca odbył się wernisaż organizowany przez Green Caffè Nero w ramach 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. W przestrzeni kawiarni zlokalizowanej w budynku Generation Park przy ul. Towarowej 28 w Warszawie zaprezentowano wybrane prace fotografów – profesjonalistów oraz amatorów, którzy wzięli udział w konkursie. Nie zabrakło oczywiście zdjęć samych laureatów nagród głównych. Motywem przewodnim, z którym musieli zmierzyć się uczestnicy, były ,,Zmysły i uczucia”.
Wernisaż rozpoczął się uroczystym przywitaniem gości przez kuratorów – Marka Grygiela i Adama Erdheima oraz Ewelinę Karpińską, szefową marketingu w Green Caffè Nero. Po części oficjalnej na zaproszonych gości czekał poczęstunek oraz wystawa najlepszych zdjęć konkursowych.
W trakcie minionej, 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego, zadaniem uczestników była fotograficzna interpretacja tematów: miłość, smutek, smak, wzrok, dotyk, duma oraz radość. Uczestnicy konkurowali także w kategorii autorska interpretacja numeru startowego. Dodatkowym wyzwaniem dla fotografów był fakt, że tematykę edycji poznali dopiero w dniu startu konkursu. W ramach rywalizacji musieli wykonać 8 zdjęć, które miały stanowić spójną kompozycję.
Nadchodząca, 5. edycja wydarzenia, odbędzie się 14.09.2024 r. Rejestracja uczestników została otwarta i można jej dokonać przez stronę konkursu:
www.warszawskimaratonfotograficzny.pl.
fot. Adam Erdheim
W 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego wzięła udział rekordowa liczba osób – ponad 500 fotografów. Jury pod przewodnictwem fotografa Marka Grygiela wybrało 3 zwycięskie serie zdjęć. Pierwsze miejsce zajęła Aneta Derkacz, drugie Justyna Jezierska, a trzecie Maria Seta. Najlepszy portret wykonał natomiast Łukasz Komosiński. Z kolei zwycięzcami poszczególnych kategorii dotyczących różnych emocji zostali:
- Miłość: Łukasz Paciorek
- Smutek: Dariusz Walicki
- Smak: Krzysztof Jagodziński
- Wzrok: Dariusz Walicki
- Duma: Kamil Guz
- Dotyk: Tomasz Sznerch
- Radość: Diana Kisiała
Wybrane prace uczestników, zaprezentowane podczas wernisażu, będzie można zobaczyć w 4 kawiarniach Green Caffè Nero w Warszawie od 13 marca 2024 r.:
- Green Caffè Nero MDM, Plac Konstytucji 1,
- Green Caffè Nero, Marszałkowska 84/92,
- Green Caffè Nero, Nowy Świat 53,
- Green Caffè Nero Generation Park, ul Towarowa 28.
W każdej z kawiarni zaprezentowana zostanie inna seria zdjęć uczestników. Kuratorzy podzielili je tematycznie na kategorie: portrety, zdjęcia czarno-białe, kolorowe oraz prace zwycięskie.
Wystawa prac uczestników Warszawskiego Maratonu Fotograficznego to kolejny krok marki Green Caffè Nero w stronę integracji z lokalną kulturą. Wystrój każdej z 79 kawiarni, które zlokalizowane są w Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie, zaprojektowany jest w unikalny sposób, nawiązujący do konkretnej lokalizacji, m.in. za sprawą oryginalnych fotografii. Zatem wystawa zdjęć wykonanych podczas fotomaratonu będzie idealnym uzupełnieniem warszawskich wnętrz kawiarni.
– Niezwykle cieszy nas, że ubiegłoroczna edycja przyciągnęła rekordową liczbę ponad 500 uczestników. Poziom wykonanych prac był bardzo wysoki, zarówno jeśli chodzi o zdjęcia wykonane profesjonalnymi sprzętami, jak i za pomocą smartfonów. Wystawa prezentowana w naszych kawiarniach to forma wyróżnienia nie tylko zwycięzców, ale również wyjątkowych prac pozostałych uczestników maratonu. Gorąco zapraszam do odwiedzania czterech kawiarni w Warszawie i zapoznania się z galerią niezwykłych kadrów. Nasi goście doceniają wizualne nawiązania do konkretnych lokalizacji w kawiarniach, dlatego pomyśleliśmy, że wystawa zdjęć wykonanych w Warszawie podczas naszego maratonu doskonale uzupełni ich wystrój. Każdego, kto pasjonuje się fotografią, zachęcam również do udziału w tegorocznej edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. To niezwykła przygoda i możliwość zaprezentowania swoich umiejętności szerokiej publiczności – mówi Ewelina Karpińska, szefowa marketingu w Green Caffè Nero.
Warszawski Maraton Fotograficzny
Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero w 2018 roku. Wydarzenie co roku przyciąga wielu zapalonych fotografów nie tylko zajmujących się fotografią zawodowo, ale również i pasjonatów. Aby wziąć udział w konkursie, nie trzeba posiadać profesjonalnego sprzętu – od 3. edycji wydarzenia uczestnicy mogą wykonywać zdjęcia również za pomocą telefonu.
Warszawski Maraton Fotograficzny to tylko jedna z inicjatyw kulturalnych, w którą zaangażowana jest marka Green Caffè Nero. Jest ona także organizatorem cyklu spacerów #zKawąPoWarszawie, podczas których goście kawiarni mają okazję zwiedzić miasto z licencjonowanym przewodnikiem, by wspólnie odkrywać tajemnice i zakamarki miasta.
***
Green Caffè Nero to marka powstała z połączenia doświadczeń warszawskich kawiarni Green Coffee i międzynarodowej sieci kawiarni Caffè Nero. Marka Green Caffè Nero została stworzona przez Gerry’ego Forda – właściciela Caffè Nero i Adama Ringera – szefa Green Coffee. Od momentu otwarcia pierwszej wspólnej kawiarni w 2012 roku, Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej fundatorom: prawdziwa kawiarnia powinna stanowić centrum lokalnego życia. Być miejscem, w którym filiżanka świeżo parzonej kawy, mili i profesjonalni bariści oraz wystrój wnętrza sprawi, że każdy poczuje się jak w domu. Green Caffè Nero posiada 67 kawiarni w Warszawie, 7 w Krakowie oraz 5 we Wrocławiu.