Nowa Ibiza jest bardziej dynamiczna i elegancka. Ostrzejsze kształty są zapowiedzią technicznego zaawansowania i nawiązują do hiszpańskiego temperamentu. Auto segmentu B stało się teraz zgodnie z założeniami producenta podobne do większych modeli – Leona i Ateki.
Najnowsza Ibiza powstała na zupełnie nowej platformie koncernu Volkswagena – A0 MQB. Auto jest obecnie większe, a przy tym lżejsze. Dzięki temu ma zapewnić więcej przestrzeni, lepsze prowadzenie i mniejsze spalanie. Rozstaw osi powiększono o 95 mm, odległość między kołami przedniej osi zwiększyła się o 60 mm, na tylnej o 48 mm. Szerokość auta zwiększono o 87 mm. Zyskali na tym pasażerowie, a dodatkowo powiększono o 63 l przestrzeń bagażową – do 355 l.
Dostępne będą silniki benzynowe 95-,115- i 150-konne oraz jednostki wysokoprężne o mocach 80, 95 i 110 KM. Największą nowością jest tutaj najmocniejsza jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką o mocy 150 KM. Słabsze silniki współpracują z manualną 5-stopniową przekładnią, mocniejsze – z 6-stopniową. Nowością jest 7-stopniowa skrzynia DSG.
Wnętrze dzięki wyostrzeniu kształtów nabrało charakteru, a wysokiej jakości materiały podnoszą komfort podróżowania.
Deska rozdzielcza ze sterowaniem wszystkimi podzespołami została skoncentrowana wokół kierowcy. Uwagę zwracają 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego na centralnej konsoli i tunel środkowy z przyciskiem Start/Stop po lewej stronie dźwigni skrzyni biegów.
Ibiza seryjnie otrzymała pełne oświetlenie LED, a o bezpieczeństwo dba aktywny tempomat z systemem Front Assist z funkcjami kontroli odstępu od auta przed nami i awaryjnym hamowaniem.
Model ten oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia: Reference, Style, FR i Xcellence. W usportowionej odmianie FR z silnikiem o mocy 150 KM zamontowano twardsze zawieszenie, głębsze fotele i sportową kierownicę. Kierowca będzie mógł wybierać sposób działania podzespołów odpowiedzialnych za doznania podczas jazdy przyciskiem systemu Drive Profile.
Swoją oficjalną premierę nowy Seat będzie miał oczywiście na targach w Genewie.
Daniel Ratowski