Audi RS 5 Coupé – sportowiec z klasą

0
1937

Najnowszy model z symbolem RS – jak każde sportowe auto z Ingolstadt – ma charakterystyczne masywne wloty powietrza w kształcie plastrów miodu. W porównaniu z modelem bazowym osłona chłodnicy jest szersza i ma bardziej płaski kształt. Dodatkowe wloty powietrza umieszczono obok reflektorów, a montowane opcjonalnie diodowe światła Matrix wyróżniają się przyciemnianą ramką. Jednak to, co najbardziej zwraca uwagę, to poszerzone nadkola. Niby tylko 15 mm, ale w odbiorze różnica jest naprawdę spora.

 

Tył sportowego coupé zdobią rozpoznawalne owalne końcówki układu wydechowego oraz spoiler na klapie bagażnika. Standardowe 19-calowe koła można w opcji zastąpić kołami 20-calowymi. Dla klientów, którzy mają ochotę jeszcze bardziej zindywidualizować swoje auto, Audi Sport GmbH przygotowało pakiety optyczne takie jak: Lśniąca Czerń, Carbon i Matowe Aluminium.

Pod maską najnowszego RS zamontowano zupełnie nowy silnik 2.9 TFSI V6 biturbo. Oferuje on nie tylko większą moc, ale ma być także oszczędniejszy. Dwie turbosprężarki zamontowano pomiędzy rzędami cylindrów, a powietrze doprowadzane jest do nich oddzielnymi kanałami. Zastosowano też nowy proces spalania z centralnym wtryskiem bezpośrednim, tzw. B-cykle. Skrócona faza sprężania i długa rozprężania mają zapewniać lepszy stopień sprężania, co za tym idzie – lepszą sprawność i wydajność jednostki. Efekt końcowy to maksymalna moc 450 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 600 Nm w zakresie 1900-5000 obr./min. To o 170 Nm więcej od poprzednika. Przekłada się to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 s  i prędkość maksymalną 280 km/h w wersji z pakietem Dynamic. Jednocześnie producent zapowiada średnie spalanie na poziomie 8,7 l/100 km. Tradycyjnie w Audi napęd trafia na wszystkie koła. Zamontowano międzyosiowy mechanizm różnicowy, a za dopłatą oferowany jest sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Ośmiostopniowa automatyczna przekładnia Tiptronic ma zapewnić optymalną szybkość zmiany przełożeń, a napęd trafia na poszczególne osie w stosunku 40:60.

Nowy RS 5 Coupé jest lżejszy od poprzednika o 60 kg, dodatkowe oszczędności masy możemy uzyskać, zamawiając dach wykonany z tworzyw węglowych z charakterystyczną strukturą włókien. Aby poprawić prowadzenie, wprowadzono również zmiany w zawieszeniu. Z przodu mamy ulepszoną konstrukcję pięciowahaczową i to samo rozwiązanie znajdziemy na tylnej osi. Zawieszenie typu RS jest znacznie niższe. Za dopłatą oferowane jest zawieszenie RS plus z możliwością dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control, hamulce ceramiczne i specjalnie zestrojony układ kierowniczy.

We wnętrzu użytkowników wita elegancka czerń. Można też dobrać pakiet stylistyczny RS z czerwonymi akcentami, które dodatkowo podkreślają sportowy charakter. W tej stylizacji kierownica, dźwignia zmiany biegów i boczki tunelu środkowego obszyte są alcantarą. Zegary z systemem virtual cocpit mają nowe okna z informacjami o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i o siłach przeciążenia. O zmianie biegu kierowcę informuje specjalny sygnał optyczny. Dzięki wyświetlaczowi head up display najważniejsze informacje znajdują się na wysokości wzroku, a to pozwala jeszcze bardziej skupić się na jeździe. Audi w najnowszym modelu RS przewidziało aż 30 różnych systemów, które mają wspomagać kierowcę.

W Polsce model ten trafi do sprzedaży latem bieżącego roku.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.