Amazon sercem z ratownikami

0
2922

Walentynki to dzień, w którym celebrujemy relacje z bliskimi osobami. Jak się okazuje, kwiaty, prezenty i romantyczne spotkania to nie jedyny sposób na świętowanie 14 lutego. Pracownicy Amazon, właśnie z okazji Walentynek, postanowili okazać wdzięczność osobom, dla których ostatni rok był pełen wyjątkowo ciężkich doświadczeń. Mowa o ratownikach medycznych, którzy, oprócz ciepłych słów, otrzymali od pracowników Amazon również sprzęt, który wyposaży 11 stacji pogotowia ratunkowego.

 

Na pierwszej linii frontu walki z pandemią znaleźli się, między innymi, ratownicy medyczni, ratując życie chorych i udzielając pomocy najbardziej potrzebującym. Według danych z 2019 roku, w Polsce pracuje ponad 10,3 tys. ratowników medycznych[1]. W zderzeniu z pandemią, ta liczba okazała się zdecydowanie niewystarczająca.

– Czas pandemii jest dla nas niezwykle trudny. Nie tylko z powodu wyjazdów do potrzebujących w pełnym odzieniu ochronnym, który utrudnia nam ruch i pracę. Niestety w służbie ratunkowej brakuje obsady, przez co musimy pracować na kilka zmian, w różnych stacjach pogotowia. Sprawia to, że jesteśmy zbyt obciążeni obowiązkami i przemęczeni. – mówi Kamil Wyrzykowski, z Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w Łodzi.

Amazon po raz kolejny podejmuje aktywności, które mają na celu pomoc w reagowaniu na bieżące potrzeby społeczności wynikające z pandemii COVID-19. W 2020 roku, firma przekazała na ten cel łącznie ponad 4,5 mln złotych. Tym razem podarowała 11 lokalnym stacjom pogotowia ratunkowego m.in. sprzęt AGD i meble o wartości ponad 100 000 zł. Dodatkowo, w podziękowaniu za ciężką pracę, pracownicy zatrudnieni w centrach logistycznych Amazon w Sosnowcu, Gliwicach, Pawlikowicach k. Łodzi, Sadach k. Poznania, Kołbaskowie, Bielanach Wrocławskich i Okmianach k. Wrocławia osobiście przekazali niemal 1200 ratownikom medycznym słodkie upominki oraz osobiste życzenia.

– To był niewyobrażalnie ciężki rok dla pracowników służby zdrowia. Chcemy pokazać, że widzimy ich zaangażowanie i doceniamy każdy dzień ich pracy. Podczas gdy miliony ludzi na świecie będą celebrować Walentynki w towarzystwie najbliższych, ratownicy medyczni będą w pracy, ratując czyjeś życie. Chcemy, żeby wiedzieli, że o nich myślimy i podziwiamy poświęcenie, z jakim wykonują swój zawód w tym bardzo trudnym czasie. I dlatego postanowiliśmy im ten czas też trochę umilić. – mówi Paweł Rezacz, pracownik Amazon.

Każda z 11 lokalnych stacji pogotowia ratunkowego otrzymała sprzęty, które mają służyć ratownikom. Wśród nich znalazło się zarówno wyposażenie medyczne, jak pulsometry, ale również meble wypoczynkowe, czajniki czy ekspresy do kawy.

– Bardzo dziękujemy za pomoc i wsparcie. Otrzymany od Amazon sprzęt doposaży nasze pomieszczenia socjalne, ułatwi odgrzanie jedzenia, przygotowanie kawy, herbaty czy też szybkie pranie i wysuszenie odzieży. – dodaje Leszek Wyrzykowski, z Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w Łodzi.

Okazuje się, że Walentynki to dobra okazja, żeby w wyjątkowy sposób okazać miłość, przyjaźń i bliskość, ale również znakomity pretekst, aby powiedzieć po prostu „dziękuję”.

Amazon działa w Polsce od 2014 r. i stworzył ponad 18 000 stałych miejsc pracy w swoich 9 nowoczesnych Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach koło Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty firmy), Łodzi, Pawlikowicach koło Łodzi, Okmianach koło Bolesławca i w Gliwicach, Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddział Amazon Web Services w Warszawie. W 2021 r. otwarte zostanie 10. centrum logistyczne w Świebodzinie. W Amazon trwa rekrutacja na szereg stanowisk, szczegółowe informacje można znaleźć tutaj.

Amerykańska Izba Handlowa, która w 2020 r. podsumowała 30 lat działalności amerykańskich przedsiębiorstw w Polsce, ogłosiła, że Amazon jest największym pracodawcą ze Stanów Zjednoczonych w kraju i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem.

[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/zdrowie/zdrowie/pomoc-dorazna-i-ratownictwo-medyczne-w-2019-roku,14,4.html

Informacje o Amazon:

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon jako pierwszy na świecie zaoferował m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo i Alexa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosimy wpisz swój komentarz!
Prosimy podaj swoje imię tutaj.